|
ЗАЗ Форум Присвячений автомобілям Запорожець
|
|
|
|
Попередня тема :: Наступна тема |
Автор |
Повідомлення |
Bodya_troll
Статус: Offline Зареєстрований: 28.08.2024 Повідомлення: 160 Звідки: Хмельницький Моє авто: 968М
|
Додано: 07 Січень 2025 21:22 Заголовок повідомлення: |
|
|
Здається, рік прийнято починати з чогось хорошого, але на форумі він почнеться з нового запису в моєму гаражі...
Недавно купив і випробував тюнячку:
По ідеї, там мають бути датчики включення вентилятора 87-82°C та 92-87°C (перша та друга швидкості вентилятора). Розташування і температура включення третього датчика вентилятора я поки не придумав, напевно в радіаторі.
Датчик на 92°C спрацював під кінець крутого (не велику щоб виїхати треба ну дуже хотіти і могти) і затяжного (під 1км) підйому, при тому автівка була майже максимально навантажена (≈+400кг до стоку).
Покажчик температури від шохи, який я до цих пір не викинув, бо хотів більшої точності підчас цих експериментів з датчиками якраз в той момент почав глючити, тому вилетить він (дуже, навіть стрімко) з машини, може навіть завтра.
Далі планую рухатися в сторону системи охолодження в якій температуру антифризу буде відстежувати 5 датчиків (1 на покажчик температури, 3 - для включення вентилятора, 1 - лампочка перегріву). Ціль - температура двигуна до 95°C в будь-якому режимі, навіть при тривалих бьорнаутах (burnout) літом в +35°C
_________________ Не оффтоп, а детальне пояснення! |
|
Повернутися до початку |
|
|
Bodya_troll
Статус: Offline Зареєстрований: 28.08.2024 Повідомлення: 160 Звідки: Хмельницький Моє авто: 968М
|
Додано: 11 Січень 2025 01:55 Заголовок повідомлення: |
|
|
Забіг по граблях... або "Моя боротьба" за більш-менш точне відображення температури.
Оскільки пара ДОТЖ та показометр від шохи почали сходити з глузду, і у мене було бажання остаточно викинути той показометр від шохи - потрібно було налаштувати рідний показометр. За пояснення способу налаштування дякую користувачу hide.
Знімати приборку на Запоріжці - таке собі задоволення... Особливо, коли не знав/забув відкрутити трос спідомтра спочатку (що робити ну дуже зручно (ні)). На приборці виявив окисли:
Але це не впливало на роботу приборки. На обох моїх приборних панелях бракована перемичка маси?
На донорські приборці, покупку якої я описував раніше та перемичка була лопнута до того, як я її купив, на зняті - лопне, напевно скоро...
На фото з перевірки показометра краще видно дефект перемички:
Покажчик температури було заживлено через DC-DC перетворювач, щоб напруга була 14 Вольт. Результат першої перевірки:
Тут погана маса впливала на покази, але навіть коли я подав масу напряму на гвинт маси показометра, температура була приблизно 110 попугаїв. Новий ДТОЖ ТМ-100 був в алюмінієвому стаканчику з киплячою водою, який я грів газовою горелкою, таким чином щоб горелка не гріла ДТОЖ безпосередньо, та ДТОЖ був занурений у воду не повністю, щоб струм не йшов через воду.
Ну і перевірив та помстився датчику, через який у мене колись закипів двигун
Для налаштування покажчика температури, також використовував реостат з донорської приборки, як "імітатор ДТОЖ з температурою 100°C". Реостат покажчика температури налаштував так, щоб показував 100°C при опорі реостата-імітатора ДТОЖ 86 Ом. При перевірці в киплячі воді - показує більше 100°C, при тому, що опір ДТОЖ в киплячі воді 92 Ом. Може хтось знає, як так то?. Тому, оскільки мені було лінь діставати покажчик з корпусу - я вирішив регулювати переставляючи стрілку (десь чув, що та можна). Ну, ніби налаштував коректне відображення 100°C, також вийшо так, що при температурі на покажчику 80°C опір датчика був якраз в рамках 128-142 Ом. Після таких налаштувань, при вимкненому запалювані такі покази:
І як же без косяків... При затягувані гвинта клеми ДТОЖ, я провернув ДТОЖ всередині...
Ну, і поїхав я кататися і провіряти результати. Поїхав я, звичайно, в автомагазин за новим ДТОЖ, оскільки я таки його пошкодив і срілку показометра трохи ковбасило. Під час первірки датчики вентилятора спрацьовували на 2-3°C пізніше підчас їзди, ніж коли стояв на холостих обертах.
Наступного дня, поставив я новий китайський ДТОЖ ТМ-100А. При перевірці виявилося, що він всередині замкнений - покажчий температури тупо зашкалює...
Тому, пішов я (на цьому можна було б закінчити) до МеМЗа, який я зняв з ЛуАЗа, щоб зняти з нього ДТОЖ (цікаве заняття, коли перед зніманням МеМЗа забув злити масло). Замінив бракований ДТОЖ на ДТОЖ з ЛуАЗа і поїхав перевіряти роботу - катитися, звичайно, в автомагазин (13км), щоб повернути бракований датчик. Температура на приборці нижча за фактину приблизно на градусів 30... Тому, буду знову знімати приборку і налаштовувати покажчик температури під старий датчик з ЛуАЗа, і чомусь мені здається, що це закінчиться налаштуваннями, які були до зняття приборки
_________________ Не оффтоп, а детальне пояснення! |
|
Повернутися до початку |
|
|
Bodya_troll
Статус: Offline Зареєстрований: 28.08.2024 Повідомлення: 160 Звідки: Хмельницький Моє авто: 968М
|
Додано: 11 Січень 2025 12:38 Заголовок повідомлення: |
|
|
Я тут задумав погратися в "маминого моториста", бо цікаво і вбиті двигуни/МеМЗи, які валяються по дворі мозолять очі.
Є декілька запитань:
1) Поршні якого виробника (або виробників) краще брати? (Думаю (що думаю), що як для МеМЗа 968 1.3, шо для двигуна ваз 2103 (в планах форсованого під 95-й бенз) варто брати якісні поршні.
2) Думаю, краще почати з замінити вкладишів, поршневої з розточкою, та ремонту/заміни ГБЦ на ваз 2103, ніж з повної капіталки, з піджиманням головок на МеМЗі, буде дешевше і простіше.
3) Щодо розточки блоку ваз під ремонтні поршні, не зрозумілий момент з вибором розміру ремонтних поршнів. Чи може бути так, що я куплю поршні наступного ремонту (нехай 76.4мм), а при розточці виявиться, що цього мало, і потрібно брати більші поршні (76.8мм) як це можна передбачити? (Не маю нутроміру)
4) наскільки варто переводити поршні на плаваючий палець? Як підібрати пальці? Де можна проточити ті канавки?
|
|
Повернутися до початку |
|
|
AlexK
Статус: Offline Зареєстрований: 05.07.2011 Повідомлення: 573 Звідки: Вінниця Моє авто: ЗАЗ 968 72, ЗАЗ968М 82, ЗАЗ 968МП 93
|
Додано: 12 Січень 2025 11:10 Заголовок повідомлення: |
|
|
3) поршні підбираються після замірів в тому місці, де буде розточуватись блок.
|
|
Повернутися до початку |
|
|
Bodya_troll
Статус: Offline Зареєстрований: 28.08.2024 Повідомлення: 160 Звідки: Хмельницький Моє авто: 968М
|
Додано: 12 Січень 2025 12:21 Заголовок повідомлення: |
|
|
AlexK, то це треба буде 2 рази їздити в ту "кантору", де розточують?
В моєму випадку, може бути легше надибати нутромір і погадати на ньому
_________________ Не оффтоп, а детальне пояснення! |
|
Повернутися до початку |
|
|
el_fuego Маньяк-одиночка
Статус: Offline Зареєстрований: 03.12.2007 Повідомлення: 4855 Звідки: Дніпро -> Гатне, Київ Моє авто: ЗАЗ-966 яскраво-синій 1970 р.
|
Додано: 15 Січень 2025 11:09 Заголовок повідомлення: |
|
|
Якщо вже хочеться поставтити інородний двигун - як би воно не здавалося просто, є кілька моментів на подумати двічі:
- під МеМЗ вже все готове, а інородний двигун буде потрібно і налаштовувати, і за встановлення купа косяків буде, як гарно не старатися
- у разі продажу авто, маштабні доробки можуть викликати багато сумнівів у покупця
- експертизи, дослідження, дозволи.. або проблеми з дайцями
- стокових авто з кожним роком менше: часто приїзджаєш на зліт, а там вже половина - і не Запорожці, по суті (
Зараз можна купити Жигулі в сборі за $300-$500 і отримати одразу: двигун, що ходить х2..10, передаточні числа коробки одразу під двигун, кращі гальма, пічку, що експлуатується і навесні/восени, тишу в салоні.. А докинути ще грошей і тоді можна купити і щось реально комфортне, з кондиціонером, ABS.. і деталями, що ходять x2..4 від Жигулів.
Двигун у нормальному стані коштує так само. Якщо вбитий, то капіталка, також, обійдеться у ті самі гроші + купа часу і нервів на проведення нового охолодження та проводки.
2) Плюс заміни лише вкладишів шатунів - не чіпаєш вже прироблені деталі. Але, з практики, якщо вже і циліндри варто точити, а ще і тиск мастила не дуже - робити потрібно все: наприклад, поставиш вкладиші шатунів, а тиску не буде через коренні і усі нові деталі вийдуть з ладу набагато швидше.
Якщо є змога і капіталка не питання принципу, краще пошукати двигун з невеликим пробігом: по грошам як би не те саме, але часто можна виключити проблеми, повʼязані з неякісною зборкою.
3) Там різниця у десятки - це може поміряти і звичайний штангель (тільки не забути від нагару почистити.
Також, можна привезти просто 2 комплекти, якщо не певен, що ще можна розточити у +1 ремонт від наміряного розміру, а зайвий потім - здати у магазин.
Якщо є глибокі задири - тільки міряти (іте, не певен, що є такі нутромери, щоб можна було вставити у сам задир)
4) Якщо мова про 79 поршні у МеМЗ - доробка потрібна.
Можна попитати у розточників (координатно-розточний станок має підійти)
Щодо нюансів - була якось стаття по переводу на 79 пошньову або у Записках Колишнього Моториста - пошукай їх. На згадку, пальці мають стояти щільно, без зазору, що можна відчути рукою, але крутитися.
|
|
Повернутися до початку |
|
|
Bodya_troll
Статус: Offline Зареєстрований: 28.08.2024 Повідомлення: 160 Звідки: Хмельницький Моє авто: 968М
|
Додано: 15 Січень 2025 12:53 Заголовок повідомлення: |
|
|
el_fuego, дякую за відповідь. На запорожці з ваз двигуном їжджу більше 2-х років і мені (ну майже) все подобається. Вже майже поборов постійну необхідність моніторингу температури. Прибавка потужності - кайф. Ну і просто цікавий досвід.
Якби мені давали пару доларів після фрази "купи жигулі", то я б міг купити жигулі за ті гроші...)
жигуля я можу купити в двох випадках:
1) для зимового дристу і намотатися на стовп
2) щоб поставити туди МеМЗ (бо хтось має це зробити, ги-ги-ги)
Жигулі мені в першу чергу просто не цікаві я б скоріше купив би москвича. Їзджу я не лише по місту і трасі, часто приходиться їздити по снігу та ожеледиці які не чистять і не посипають, на таких підйомах/спусках інший монопривід не йде (я провіяв). Також часто їжджу по грунтовках які можуть бути розкисшими (знову - ніякого моноприводу крім запорожця), або пилючними - МеМЗ доводиться мити якось занадто часто. І сама система охолодження МеМЗа мені не дуже зрозуміла, в двигуні з рідинним охолодженням датчик температури стоїть в самому гарячому місці, а все тепло відводиться в радіатор, який мити щей простіше.
2) проблем з тиском масла не було, а з поршеновою і ГБЦ там проблеми - жостко сопунів і брав від 4л масла на 1000км, при тому двигун був зовсім не в маслі, якщо не рахувати легкий майже сухий потьок ззаду (не видно) і масло яке видавило з-під свічки запалювання другого циліндру.
В першу чергу мені самому цікаво зробити капіталку двигуна. Купувати вживаний двигун я більше не хочу - як не крути "кіт в мішку"
_________________ Не оффтоп, а детальне пояснення! |
|
Повернутися до початку |
|
|
|
|
Ви не можете починати теми Ви не можете відповідати на повідомлення Ви не можете редагувати свої повідомлення Ви не можете знищити свої повідомлення Ви не можете голосувати в опитуваннях
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2008 phpBB Group
|