Русский, помни, что настанет тот час, когда и тебя спросят - а что ты сделал, чтобы остановить военные преступления своей страны в Украине?
Возможно даже, что этот вопрос зададут твои дети или внуки, которых будет посылать на три буквы весь мир.
Вам будет невыносимо стыдно за то, что взрастили у себя путинизм. Но тогда будет уже поздно что-то сделать. А сейчас - ещё не поздно.
Хотя, уже гештальт закрыт

Список форумів ЗАЗ Форум ЗАЗ Форум
Присвячений автомобілям Запорожець
 
    ПошукПошук   Увійти та перевірити приватні повідомленняУвійти та перевірити приватні повідомлення РеєстраціяРеєстрація
    ПрофільПрофіль   ВхідВхід 

Фотогалерея - Файлохранилище - Чат - Укр->Рус переклад
Книжкова полиця
 
Гараж імені ВЕЛИКОГО ДРОСЕЛЯ або мій ЗАЗ 968М by Bodya_troll
На сторінку Попер.  1, 2, 3, 4
 
Почати нову тему   Відповісти на тему    Список форумів ЗАЗ Форум -> Гараж
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
Bodya_troll



Статус: Offline
Зареєстрований: 28.08.2024
Повідомлення: 160
Звідки: Хмельницький
Моє авто: 968М

ПовідомленняДодано: 07 Січень 2025 21:22    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Здається, рік прийнято починати з чогось хорошого, але на форумі він почнеться з нового запису в моєму гаражі...

Недавно купив і випробував тюнячку:



По ідеї, там мають бути датчики включення вентилятора 87-82°C та 92-87°C (перша та друга швидкості вентилятора). Розташування і температура включення третього датчика вентилятора я поки не придумав, напевно в радіаторі.
Датчик на 92°C спрацював під кінець крутого (не велику щоб виїхати треба ну дуже хотіти і могти) і затяжного (під 1км) підйому, при тому автівка була майже максимально навантажена (≈+400кг до стоку).
Покажчик температури від шохи, який я до цих пір не викинув, бо хотів більшої точності підчас цих експериментів з датчиками якраз в той момент почав глючити, тому вилетить він (дуже, навіть стрімко) з машини, може навіть завтра.

Далі планую рухатися в сторону системи охолодження в якій температуру антифризу буде відстежувати 5 датчиків (1 на покажчик температури, 3 - для включення вентилятора, 1 - лампочка перегріву). Ціль - температура двигуна до 95°C в будь-якому режимі, навіть при тривалих бьорнаутах (burnout) літом в +35°C


_________________
Не оффтоп, а детальне пояснення!
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
Bodya_troll



Статус: Offline
Зареєстрований: 28.08.2024
Повідомлення: 160
Звідки: Хмельницький
Моє авто: 968М

ПовідомленняДодано: 11 Січень 2025 01:55    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Забіг по граблях... або "Моя боротьба" за більш-менш точне відображення температури.

Оскільки пара ДОТЖ та показометр від шохи почали сходити з глузду, і у мене було бажання остаточно викинути той показометр від шохи - потрібно було налаштувати рідний показометр. За пояснення способу налаштування дякую користувачу hide.
Знімати приборку на Запоріжці - таке собі задоволення... Особливо, коли не знав/забув відкрутити трос спідомтра спочатку (що робити ну дуже зручно (ні)). На приборці виявив окисли:



Але це не впливало на роботу приборки. На обох моїх приборних панелях бракована перемичка маси?



На донорські приборці, покупку якої я описував раніше та перемичка була лопнута до того, як я її купив, на зняті - лопне, напевно скоро...
На фото з перевірки показометра краще видно дефект перемички:



Покажчик температури було заживлено через DC-DC перетворювач, щоб напруга була 14 Вольт. Результат першої перевірки:



Тут погана маса впливала на покази, але навіть коли я подав масу напряму на гвинт маси показометра, температура була приблизно 110 попугаїв. Новий ДТОЖ ТМ-100 був в алюмінієвому стаканчику з киплячою водою, який я грів газовою горелкою, таким чином щоб горелка не гріла ДТОЖ безпосередньо, та ДТОЖ був занурений у воду не повністю, щоб струм не йшов через воду.
Ну і перевірив та помстився датчику, через який у мене колись закипів двигун


Very Happy

Для налаштування покажчика температури, також використовував реостат з донорської приборки, як "імітатор ДТОЖ з температурою 100°C". Реостат покажчика температури налаштував так, щоб показував 100°C при опорі реостата-імітатора ДТОЖ 86 Ом. При перевірці в киплячі воді - показує більше 100°C, при тому, що опір ДТОЖ в киплячі воді 92 Ом. Може хтось знає, як так то?. Тому, оскільки мені було лінь діставати покажчик з корпусу - я вирішив регулювати переставляючи стрілку (десь чув, що та можна). Ну, ніби налаштував коректне відображення 100°C, також вийшо так, що при температурі на покажчику 80°C опір датчика був якраз в рамках 128-142 Ом. Після таких налаштувань, при вимкненому запалювані такі покази:



І як же без косяків... При затягувані гвинта клеми ДТОЖ, я провернув ДТОЖ всередині...
Ну, і поїхав я кататися і провіряти результати. Поїхав я, звичайно, в автомагазин за новим ДТОЖ, оскільки я таки його пошкодив і срілку показометра трохи ковбасило. Під час первірки датчики вентилятора спрацьовували на 2-3°C пізніше підчас їзди, ніж коли стояв на холостих обертах.

Наступного дня, поставив я новий китайський ДТОЖ ТМ-100А. При перевірці виявилося, що він всередині замкнений - покажчий температури тупо зашкалює...
Тому, пішов я (на цьому можна було б закінчити) до МеМЗа, який я зняв з ЛуАЗа, щоб зняти з нього ДТОЖ (цікаве заняття, коли перед зніманням МеМЗа забув злити масло). Замінив бракований ДТОЖ на ДТОЖ з ЛуАЗа і поїхав перевіряти роботу - катитися, звичайно, в автомагазин (13км), щоб повернути бракований датчик. Температура на приборці нижча за фактину приблизно на градусів 30... Тому, буду знову знімати приборку і налаштовувати покажчик температури під старий датчик з ЛуАЗа, і чомусь мені здається, що це закінчиться налаштуваннями, які були до зняття приборки


_________________
Не оффтоп, а детальне пояснення!
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
Bodya_troll



Статус: Offline
Зареєстрований: 28.08.2024
Повідомлення: 160
Звідки: Хмельницький
Моє авто: 968М

ПовідомленняДодано: 11 Січень 2025 12:38    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Я тут задумав погратися в "маминого моториста", бо цікаво і вбиті двигуни/МеМЗи, які валяються по дворі мозолять очі.
Є декілька запитань:
1) Поршні якого виробника (або виробників) краще брати? (Думаю (що думаю), що як для МеМЗа 968 1.3, шо для двигуна ваз 2103 (в планах форсованого під 95-й бенз) варто брати якісні поршні.

2) Думаю, краще почати з замінити вкладишів, поршневої з розточкою, та ремонту/заміни ГБЦ на ваз 2103, ніж з повної капіталки, з піджиманням головок на МеМЗі, буде дешевше і простіше.

3) Щодо розточки блоку ваз під ремонтні поршні, не зрозумілий момент з вибором розміру ремонтних поршнів. Чи може бути так, що я куплю поршні наступного ремонту (нехай 76.4мм), а при розточці виявиться, що цього мало, і потрібно брати більші поршні (76.8мм) як це можна передбачити? (Не маю нутроміру)

4) наскільки варто переводити поршні на плаваючий палець? Як підібрати пальці? Де можна проточити ті канавки?

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
AlexK



Статус: Offline
Зареєстрований: 05.07.2011
Повідомлення: 573
Звідки: Вінниця
Моє авто: ЗАЗ 968 72, ЗАЗ968М 82, ЗАЗ 968МП 93

ПовідомленняДодано: 12 Січень 2025 11:10    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


3) поршні підбираються після замірів в тому місці, де буде розточуватись блок.
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
Bodya_troll



Статус: Offline
Зареєстрований: 28.08.2024
Повідомлення: 160
Звідки: Хмельницький
Моє авто: 968М

ПовідомленняДодано: 12 Січень 2025 12:21    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


AlexK, то це треба буде 2 рази їздити в ту "кантору", де розточують?
В моєму випадку, може бути легше надибати нутромір і погадати на ньому


_________________
Не оффтоп, а детальне пояснення!
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
el_fuego
Маньяк-одиночка
Маньяк-одиночка


Статус: Offline
Зареєстрований: 03.12.2007
Повідомлення: 4855
Звідки: Дніпро -> Гатне, Київ
Моє авто: ЗАЗ-966 яскраво-синій 1970 р.

ПовідомленняДодано: 15 Січень 2025 11:09    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Якщо вже хочеться поставтити інородний двигун - як би воно не здавалося просто, є кілька моментів на подумати двічі:
- під МеМЗ вже все готове, а інородний двигун буде потрібно і налаштовувати, і за встановлення купа косяків буде, як гарно не старатися
- у разі продажу авто, маштабні доробки можуть викликати багато сумнівів у покупця
- експертизи, дослідження, дозволи.. або проблеми з дайцями
- стокових авто з кожним роком менше: часто приїзджаєш на зліт, а там вже половина - і не Запорожці, по суті (

Зараз можна купити Жигулі в сборі за $300-$500 і отримати одразу: двигун, що ходить х2..10, передаточні числа коробки одразу під двигун, кращі гальма, пічку, що експлуатується і навесні/восени, тишу в салоні.. А докинути ще грошей і тоді можна купити і щось реально комфортне, з кондиціонером, ABS.. і деталями, що ходять x2..4 від Жигулів.

Двигун у нормальному стані коштує так само. Якщо вбитий, то капіталка, також, обійдеться у ті самі гроші + купа часу і нервів на проведення нового охолодження та проводки.

2) Плюс заміни лише вкладишів шатунів - не чіпаєш вже прироблені деталі. Але, з практики, якщо вже і циліндри варто точити, а ще і тиск мастила не дуже - робити потрібно все: наприклад, поставиш вкладиші шатунів, а тиску не буде через коренні і усі нові деталі вийдуть з ладу набагато швидше.
Якщо є змога і капіталка не питання принципу, краще пошукати двигун з невеликим пробігом: по грошам як би не те саме, але часто можна виключити проблеми, повʼязані з неякісною зборкою.

3) Там різниця у десятки - це може поміряти і звичайний штангель (тільки не забути від нагару почистити.
Також, можна привезти просто 2 комплекти, якщо не певен, що ще можна розточити у +1 ремонт від наміряного розміру, а зайвий потім - здати у магазин.
Якщо є глибокі задири - тільки міряти (іте, не певен, що є такі нутромери, щоб можна було вставити у сам задир)

4) Якщо мова про 79 поршні у МеМЗ - доробка потрібна.
Можна попитати у розточників (координатно-розточний станок має підійти)
Щодо нюансів - була якось стаття по переводу на 79 пошньову або у Записках Колишнього Моториста - пошукай їх. На згадку, пальці мають стояти щільно, без зазору, що можна відчути рукою, але крутитися.

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення ICQ Number
Bodya_troll



Статус: Offline
Зареєстрований: 28.08.2024
Повідомлення: 160
Звідки: Хмельницький
Моє авто: 968М

ПовідомленняДодано: 15 Січень 2025 12:53    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


el_fuego, дякую за відповідь. На запорожці з ваз двигуном їжджу більше 2-х років і мені (ну майже) все подобається. Вже майже поборов постійну необхідність моніторингу температури. Прибавка потужності - кайф. Ну і просто цікавий досвід.

Якби мені давали пару доларів після фрази "купи жигулі", то я б міг купити жигулі за ті гроші...)
жигуля я можу купити в двох випадках:
1) для зимового дристу і намотатися на стовп
2) щоб поставити туди МеМЗ (бо хтось має це зробити, ги-ги-ги)
Жигулі мені в першу чергу просто не цікаві я б скоріше купив би москвича. Їзджу я не лише по місту і трасі, часто приходиться їздити по снігу та ожеледиці які не чистять і не посипають, на таких підйомах/спусках інший монопривід не йде (я провіяв). Також часто їжджу по грунтовках які можуть бути розкисшими (знову - ніякого моноприводу крім запорожця), або пилючними - МеМЗ доводиться мити якось занадто часто. І сама система охолодження МеМЗа мені не дуже зрозуміла, в двигуні з рідинним охолодженням датчик температури стоїть в самому гарячому місці, а все тепло відводиться в радіатор, який мити щей простіше.

2) проблем з тиском масла не було, а з поршеновою і ГБЦ там проблеми - жостко сопунів і брав від 4л масла на 1000км, при тому двигун був зовсім не в маслі, якщо не рахувати легкий майже сухий потьок ззаду (не видно) і масло яке видавило з-під свічки запалювання другого циліндру.
В першу чергу мені самому цікаво зробити капіталку двигуна. Купувати вживаний двигун я більше не хочу - як не крути "кіт в мішку"


_________________
Не оффтоп, а детальне пояснення!
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
Показати повідомлення:   

Почати нову тему   Відповісти на тему    Список форумів ЗАЗ Форум -> Гараж Часовий пояс: GMT + 3
На сторінку Попер.  1, 2, 3, 4
Сторінка 4 з 4

 
Перейти:  
Ви не можете починати теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете знищити свої повідомлення
Ви не можете голосувати в опитуваннях

Знайти повідомлення з часу Вашого останнього відвідування
Flag Counter ЗАЗ Форум  



Powered by phpBB © 2001, 2008 phpBB Group